Thursday, December 6, 2012

Textual description of firstImageUrl

Cei de acasă...

                                                   
Azi se începe o nouă zi
Şi am sunat acasă.
Le spun că mi-este greu pe suflet
Şi dorul mă apasă.

Dar toţi par foarte liniştiţi,
Nu întreabă:”Ce mai faci?”
Ei cred că în străinătate
Cresc bani şi pe copaci.

Şi dacă te-ai îmbolnăvit?
Nimeni nu te întreaba,
Ei vor doar bani să le trimiţi,
Şi-şi caută de treabă.

Le place ca să se distreze,
Modern să se îmbrace.
Îţi cer computer-cel mai bun!
Dar munca nu le place...

Şi de cumva te-ai supărat,
Îndată schimbă tonul.
Nimic,nimic nu vor să ştie
Şi-nchid telefonul.

Formezi numărul dinnou,
Le spui că i-ai sunat,
Vorbesc cu voce de străin,
Tot ei s-au supărat!

Toţi au mîndrie,sunt bolnavi,
Tu trebuie să taci!
Cu voce blîndă să vorbeşti,
Pe toţi tu să-i impaci.

Aici să taci,acasă taci...
Să fii tu cel mai tare!
Îl rogi pe Dumnezeu,ca El
Să-ţi dăruie răbdare.

Dar şi răbdarea cît de multă,
Nu e la infinit..
O,Doamne!Cînd oare acestea
Avea-vor un sfîrşit?

Să stau şi eu la mine-acasă,
Iar cineva,departe,
Să-mi de-a cîte un telefon
Şi eu să-ntreb de toate.

Căci pentru toate cîte fac,
N-aştept nici o răsplată,
Aş vrea şi eu puţină stimă
Şi să fiu respectată.

                         Maria Zamşa-Panfilii

No comments:

Post a Comment